Veer-300-3

Premium Ersatzteile

Piezas Premium

Премиум части

Olie-300-2

10w40 ultra-power

5w30 long-life

5w30 ultra-power

5w40 ultra-power

Bearing2-300

OVER MOLCO

Historie

Molco kent een rijke historie. Het bedrijf is in 1978 opgericht als leverancier van Lada onderdelen onder naam Dutch Spare Parts b.v. In de loop der jaren is de specialisatie overgegaan naar het leveren van slijtage onderdelen voor de Aziatische automerken. Zo is er een breed assortiment beschikbaar voor o.a. Toyota, Nissan, Honda, Suzuki, Subaru, Kia, Hyundai, Mitsubishi en Mazda. In 1985 werd Molco geïntroduceerd als handelsnaam voor de exportactiviteiten van Dutch Spare Parts b.v.

In 2005 is het huismerk Ashuki geïntroduceerd (www.ashuki.com). Wat begon als een eigen lijn ruitenwisserbladen is anno 2017 uitgegroeid tot een bekend label in de automotive after-market. Met ruim 28.000 actieve referenties biedt Ashuki een breed programma aan kwalitatief hoogwaardige after-market producten voor de Aziatische voertuigen.

Vanuit de markt was er een groeiende behoefte naar een Europees georiënteerde tegenhanger van Dutch Spare Parts b.v. Vandaar dat in 2007 OEMparts b.v. opgericht werd met als doel het beleveren van de garagist met after-market producten voor de voertuigen van Europese producenten. Dit werd in 2011 aangepast van een aanbieder voor Europese merken, naar een aanbieder van Europese merken. Bekende after-market merken als LuK, Febi Bilstein, TRW, Sachs, NGK, Monroe, Valeo werden breed beschikbaar naast de marktvreemde merken als Topran, NK en Champion. Begin 2016 werd Palidium geïntroduceerd. Het Europese eigen label (www.palidium.eu).

Onder de vlag van Molco opereren de volgende dochterbedrijven: Dutch Spare Parts b.v., OEMparts b.v. en Lamarg b.v, met ieder hun eigen specialisme en klanten. Eind 2015 zijn alle ondernemingen samengevoegd in een modern pand (2009) aan de energieweg 7 te Druten waar het voldoende ruimte heeft de groei van de afgelopen jaren te continueren. 

Het assortiment

Het assortiment wordt dagelijks ge-update met nieuwe items door product management en de afdeling inkoop. Het hoofdmerk Ashuki beslaat inmiddels ruim 28.000 referenties in meer dan 80 artikelgroepen. Het totale assortiment beslaat meer dan 1.3 miljoen referenties verdeeld over 400 artikelgroepen en +/- 250 verschillende merken. Meer informatie over ons actuele aanbod vindt u hier.

De organisatie

Dagelijks vertrekken er uit ons magazijn circa 600 zendingen naar onze klanten verdeeld over West-Europa. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door een toegewijd logistiek team van 35 man. De afdeling verkoop telt 14 verkopers en wordt ondersteund door een afdeling inkoop (3 man), product management (1 man) en administratie (5 man). De totale organisatie inclusief parttimers en zaterdagkrachten telt +/- 95 personen.

Digitalisering

Circa 80% van de bestellingen ontvangen wij via onze moderne online shop. In onze webshop zoekt u zeer snel via kenteken, autotype, artikelnummer, origineelnummer of cross-referentie door onze 1.300.000 onderdelen. Verder biedt onze webshop eenvoudig inzicht in uw bonus-spaarpunten saldo, backorders, openstaande rekeningen/creditnota’s en actuele aanbiedingen. Heeft u nog login voor onze shop? vraag deze geheel vrijblijvend aan via onze webshop.








© Copyright - Molco