FAQ – Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van vaak gehoorde vragen. Wij hopen dat uw vragen ook beantwoord zullen worden. Mocht u meer informatie wensen, dan horen wij dat graag van u. Neemt u gerust contact met ons op.

Algemeen

Ik wil graag klant worden. Wat is hiervoor de procedure?

Hartelijk dank voor uw interesse! wij stellen dat erg op prijs!

U kunt eenvoudig uzelf registreren via de webshop. Na het invullen en verzenden van dit formulier ontvangt u van ons een mail met hierin uw klantnummer en inlogcode voor de webshop. Als u voor de eerste keer inlogt in de shop willen wij u graag verzoeken de door ons ingevoerde gegevens te controleren op onjuistheden.

Vervolgens is het aan u de taak om u te laten verrassen door ons aanbod!

Tot hoe laat kan ik bestellen en wat is de portogrens?

De uiterste besteltijd en portogrens hangt af van de door u gewenste tranporteur.  Een actueel overzicht hiervan vindt u op onze leveringspagina of in de webshop.

Dien ik mijn bestellingen vooraf te betalen?

Uw bestelling worden op factuur geleverd. U hoeft dus geen betaling vooraf te doen. Wij verzoeken u de factuur binnen de gestelde termijn te voldoen. Voor de klanten die het prettig vinden wordt er momenteel een Ideal betaalmodule gemaakt zodat u eenvoudig vooruit kunt betalen.

Ik kan een artikel elders goedkoper aanschaffen, wat kunnen jullie betekenen voor mij?

Molco hanteerd de laagste prijsgarantie. Is een gelijk artikel (zelfde merk en geen actiematige prijs) elders goedkoper? Dan krijgt het van ons voor dezelfde prijs als deze laagste prijs met daarnaast 10% extra korting voor het melden! Uw input helpt ons het scherpste aanbod te houden.

Welke garantietermijn hanteert Molco?

Bij Molco hanteren wij de standaard garantietermijnen van onze toeleveranciers. In veel gevallen is dit standaard 2 jaar (met uitzondering van elektrische delen). Onze eigen merken Palidium en Ashuki worden geleverd met standaard 3 jaar garantie!

Hoe werkt het bonussysteem van Molco?

Een duidelijke beschrijving van ons spaarsysteem staat uitgelegd in de webshop in het menu “mijn profiel” en dan “bonuspunten”. Mocht het na het lezen van deze uitleg nog niet volledig duidelijk zijn, dan kunt u altijd onze servicedesk medewerkers vragen het nader toe te lichten. Ook kunt in de shop uw huidige spaarpuntensaldo bekijken.

Levering

Tot hoe laat kan ik bestellen? (DPD/middagroute/nachtlevering/etc.)

Dit is afhankelijk van de transportwijze die u graag kiest. Meer informatie over onze levertijden vindt u hier. Mocht u verdere informatie wensen, dan kunt u altijd even contact opnemen met onze helpdesk.

Wanneer weet ik of mijn order verzonden is?

Zodra uw order verstuurd is ontvangt u van ons per e-mail de factuur. Dan weet u dat uw pakket verzonden is. Heeft u voor een DPD levering gekozen, dan ontvangt u in de loop van de avond een e-mail met hierin uw pakketnummer en een verwacht leveringstijdstip. Ook staat het pakketnummer op de factuur welke u bij de DPD kunt invoeren voor een actuele status.

U vindt deze informatie ook in onze webshop onder het kopje “mijn profiel”.

Wat zijn de verzendkosten voor een bestelling?

Dit is afhankelijk van de verzendmethode. In de webshop ziet u in uw winkelwagen precies de verzendkosten staan voor uw zending. Ook staat daar aangegeven vanaf welk bedrag de zending portvrij geleverd wordt. Om u een voorbeeld te geven: een standaard DPD levering kost €5.95 en vanaf €99,- wordt uw bestelling al france verstuurd.

Nachtlevering? Hoe werkt dat?

Om van nachtlevering gebruik te kunnen maken, dient u zorg te dragen voor een “nachtdepot”. Ofwel en plek waar de Parts Express uw bestelling kan achterlaten ’s nachts. Dit kan een bandencontainer zijn, of een afgesloten hok op uw terrein. De Parts Express komt kosteloos bij u langs om een situatieschets te maken zodat de chauffeur uw nachtdepot kan vinden. Let op: de sleuteloverdracht gaat tussen u en de Parts Express. Molco geeft enkel de opdracht aan de Parts Express om een zending bij u te leveren.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Uiteraard! U bent van harte welkom in onze nieuwe onderdelenshop te Druten. De koffie of wat fris staat klaar voor u. Voor onze openingstijden zie onze contact pagina.

Heeft u het pakketnummer van mijn bestelling

Als uw zending ons distributiecentrum verlaat ontvangt u van ons per mail een PDF-factuur. Op deze factuur kunt u het pakketnummer van uw zending terugvinden als deze verzonden is per DPD. De nachtlevering, Same-day en middagroute leveringen hebben geen pakketnummers. Er komt ook in de shop een module om uw pakketnummers terug te vinden en de leveringstatus op te vragen.

Hoe kan ik zien wanneer ik mijn pakket geleverd krijg?

Mocht uw bestellng per DPD verzonden zijn, dan kunt u op de site van de DPD de actuele status bekijken van uw zending. klik hier om naar de site van de DPD te gaan. Uw pakketnummer vindt u terug op uw factuur welke u per e-mail ontvangen heeft. Let op: middagroute-, same-day en nachtleveringen hebben geen pakketnummers en zijn niet te traceren middels een pakketnummer. De middagroute chauffeurs rijden elke dag dezelfde routes, dus uw leveringen zullen rond een redelijk vast tijdstip geleverd worden.

Hoe worden de banden/velgen geleverd?

Alle banden en velgen die u besteld bij ons worden rechtstreeks vanuit de bandendepots geleverd bij u. In 90% van de gevallen heeft u uw bestelling binnen 24-48 uur in huis. Hoe eerder op de dag u besteld, hoe groter de kans op levering binnen 24 uur. De banden zijn altijd per 2 verpakt. Mocht u 4 banden besteld hebben, ontvangt u 2 colli van 2 stuks.

Valt mijn vestigingsplaats in jullie middagroute gebied?

Of uw vestigingsplaats binnen onze middagroutegebieden valt kunt u eenvoudig controleren op onze leveringspagina. Door de grote animo is het niet mogelijk van deze gebieden af te wijken als u er helaas net buiten valt. Mocht er in uw regio meer aanvragen komen zullen wij overwegen een nieuwe aparte route naar uw gebied te laten vertrekken. (Tip: veel klanten laten pakketten bezorgen bij bekenden die wel binnen het gebied valt en picken de goederen daar zelf op).

Zaterdag DPD, wat is jullie ervaring?

Dit is een nieuwe service die aangeboden wordt door de DPD. Het is een service die nog in de kinderschoenen staat. In veel gevallen gaat deze service erg goed. Wij kunnen als Molco Europe echter geen afleveringsgarantie geven. Mocht het pakket niet op zaterdag geleverd worden, zal het met de route van de opvolgende maandag uitgeleverd worden.

Kan ik mijn bestelling ook elders laten afleveren (dropshipment)

Ja dat is mogelijk. U kunt in de webshop kiezen voor “dropshipment”. Als u hiervoor kiest kunt in een volgend scherm het alternatieve afleveradres ingeven.

Webshop

Als ik een account aanvraag, heb ik dan ook een afnameverplichting?

Nee, totaal niet. Wij zijn blij als wij uw interesse hebben kunnen wekken. Wij hopen dat onze prijzen u zullen doen bestellen.

De prijzen in de webshop, zijn dat bruto prijzen?

Nee, molco.nl werkt uitsluitend met eerlijke netto prijzen. U mag zelf de prijs bepalen welke u aan uw klant berekend. Zo weet u precies wat u verdiend!

Hoe zie ik of jullie artikelen op voorraad hebben?

In onze webshop werken wij met 4 voorraadindicaties:

  • Direct leverbaar;
  • Leverbaar 1-2 werkdagen;
  • Leverbaar 2-3 werkdagen;
  • Leverbaar 4-5 werkdagen.

Wij doen ons uiterste best deze dagen zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. Het kan onverhoopt gebeuren dat in periodes rond feestdagen de levering iets vertraagd. Uiteraard zal dit door onze medewerkers tijdig met u gecommuniceerd worden.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, moet ik dan nieuwe aanvragen?

Nee, u kunt te allen tijden uw wachtwoord opnieuw aanvragen op het inlogscherm in de webshop. Mocht u er niet uitkomen kunt u altijd even contact opnemen met ons. Molly helpt u graag verder!

Tot hoe laat kan ik bestellen en wat is de portogrens?

De uiterste besteltijd en portogrens hangt af van de door u gewenste tranporteur. Een actueel overzicht hiervan vindt u op onze leveringspagina of in de webshop.

Ik twijfel of de webshop bestelling door is gekomen, wilt u eens kijken?

Als u een bestelling geplaatst heeft via de webshop dan is deze direct terug te vinden via het menu “mijn profiel” en dan “orderhistorie”. Als uw bestelling hier niet tussen staat, dan is uw bestelling niet goed doorgekomen. Het kan zijn dat de artikelen nog in uw winkelwagen staan. Mocht u problemen blijven ondervinden, dan raden wij u aan even telefonisch contact op te nemen met onze servicedesk via +31 (0)487-588823.

Er staat een fout in mijn bestelling, kan ik deze nog annuleren of aanpassen?

Direct na het plaatsen van uw bestelling kunt u deze nog annuleren. Gemmiddeld is na het vrijgeven van uw order de bestelling binnen 1,5 uur verpakt en op pallets gestapeld. Dan is het voor ons erg lastig uw order nog te annuleren. Het is dan verstandiger een 2e order te plaatsen en de eerste na ontvangst retour te melden via de webshop.

Administratie

Hoe kan ik contact opnemen met de administratie?

U kunt onze administratie per e-mail bereiken via finance@molco.nl. We streven er naar uw vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

Hoe ontvang ik de facturen?

Molco.nl probeert ook haar steentje bij te dragen aan een groene economie en verstuurd daarom alle facturen per e-mail. U kunt bij ons het e-mailadres opgeven van uw administratie waar de facturen naartoe gestuurd worden. Ook kunt u uw facturen downloaden in de webshop en zelf printen. U vindt de facturen in het menu “mijn profiel” als in inlogt in de webshop.

Ik wil dagelijks gaan bestellen. Is verzamelfacturatie ook mogelijk?

Dit is mogelijk. Wij kunnen uw account instellen op verzamelfacturatie waardoor u elke vrijdag van de week een factuur ontvangt met alle bestellingen van de afgelopen week. Neemt u gerust contact op met onze medewerkers om dit te bespreken.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

U krijgt uw facturen standaard toegezonden via de mail. Het emailadres waar deze naartoe verzonden wordt kunt u laten aanpassen naar elk gewenst e-mailadres. Mocht u er een niet ontvangen hebben, dan kunt u inloggen in de shop en in het menu “mijn profiel” alle rekeningen terug vinden.

Hoe kan ik betalen via automatische incasso?

Voor het instellen van automatisch incasso dient u een formulier in te vullen en deze op sturen naar ons en uw bank. U kunt deze formulieren opvragen via finance@molco.nl.

Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens laten wijzigen?

Als u een mail stuurt naar finance@molco.nl met hierin uw aanpassingen, dan voeren wij deze zo snel mogelijk voor u door.

Retouren

Ik heb een artikel besteld, maar het blijkt niet het juiste deel te zijn. Wat nu?

Natuurlijk kunt u het verkeerde deel retourneren aan molco.nl. U kunt uw retour aanvragen via de webshop. Let er wel op dat uw artikel dient te voldoen aan onze retourvoorwaarden voor een acceptatie. De voorwaarden vindt u hier of in onze webshop.

Moet ik een retour zelf terug sturen naar jullie?

Nee dat is niet nodig. Zodra wij uw retouraanvraag geaccepteerd hebben, dan geven wij de DPD de opdracht een pakketje bij u op te halen. U hoeft dus alleen zorg te dragen dat de retourdelen goed beschermd verpakt zijn zodat deze, en de originele verpakking, niet kunnen beschadigen. Alle retourorders welke wij voor 16:00 bij de DPD aanmelden worden de eerstvolgende werkdag al bij de klant afgehaald.

Ik heb een retour aangemeld. Krijg ik hier een bevestiging van?

Ja, zodra u via de shop uw retour heeft aangemeld ontvangt u per mail een retourbevestiging. Ook ontvangt u van ons een e-mail met de verdere retourprocedure. Heeft u een retour aangemeld, maar geen bevestiging ontvangen hiervan, dan adviseren wij u contact op te nemen met onze servicedesk.

Ik heb een creditnota ontvangen. Hoe ontvang ik mijn geld retour?

Standaard keren wij geen creditnota’s uit. Onze klanten verrekenen deze in de meeste gevallen met nieuwe toekomstige orders. Mocht u echter een creditnota uitgekeerd willen hebben, dan verzoeken wij dit kenbaar te maken aan onze administratie. Dit kan per mail via finance@molco.nl.

Hoe lang duurt het voordat een retour verwerkt is?

Zodra een retourzending bij u afgehaald is zal het binnen 24 uur bij ons geleverd worden. Wij streven er naar om retourzendingen, zodra ze bij ons geleverd zijn, binnen 5 werkdagen verwerkt te hebben.

Krijg ik automatisch een vervangend product na aanmelding van een garantie of defect?

Nee, u ontvangt (indien retour goedgekeurd) een creditnota voor het betreffende artikel. Als u een vervangend deel wenst te ontvangen dient u deze zelf opnieuw te bestellen. Deze zal geleverd worden op rekening welke u later kunt verrekenen met de te ontvangen creditnota.